wtorek, 27 sierpnia 2013

"Widocznie Bóg nie był mu potrzebny."

"Samowystarczalność. Uwielbienia piękna w sobie. Grzech, który zgubił Lucyfera. Jedyny biblijny opis szatana (Ez 28) to cytat, który od lat robi na mnie ogromne wrażenie. Może dlatego, że przeglądam się w nim jak w lustrze? „Serce twoje stało się wyniosłe z powodu twej piękności, zanikła twoja przezorność z powodu twego blasku” – wołał Ezechiel. Do końca życia zapamiętam proroctwo zakonnika, który widząc mnie po raz pierwszy szepnął: „Uważaj na siebie”. Prawda jest bolesna: sam jestem dla siebie największym zagrożeniem. "
Marcin Jakimowicz


Boże, spraw, abym źródła mojego piękna szukała w Tobie, a nie w sobie. 
Przyjdź jak deszcz i zmyj ze mnie zapatrzenie w siebie.
Otwórz mnie na innych.
Rozszerz moje serce.
Uzdrów.
Czuwaj.
Bądź.
Amen.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz